اهو جه يا ولاد

Friday, January 18, 2008

فلسطين قضيتنا جميعا

فلسطين قضيتنا جميعا

اولا اعتذر عن تقصير لكل اخواتى اخوانى المدونين

مش قادره اكتب ولا اقرا لا اعلق

فلسطين

بلد اسلامى

بعيد عن اهلها وشعبها هى اسلاميه حتى قبل ان تكون عربيه

اسلاميه

يعنى اخوانا هناك مسلمين

مسلمين يموتوا جوعا

مسلمين يموتوا عطشا

مسلمين لايجدون مأوى

مسلمون لا يجدون قوت يومهم



سأسأل انا وانت وانتى عن هذه القضيه

ماذا ستقول لربك اذا سالك ماذا قدمت لدينك؟؟؟؟؟

ماذا فعلت لفلسطين الاسلاميه؟؟؟؟؟


انا عن نفسى مش عارفه هقول ايه


بس قعدت افكر انا اقدر اعمل ايه


اقدر اكتب صح وبعدين؟؟؟؟

مش عارفه

طيب اقدر ادعى؟؟؟؟؟

اه ماشى تمام

وبعدين؟؟؟؟

مش عارفه

اشعر بحاله غير عاديه من العجز

وبعدين قلت انا جهادى الان انى اعرف الناس القضيه

وبعدين قلت ناس مين؟؟؟

قلت الغرب

ولكن كانت الطااااامة الكبرى

اذ ان المسلمون العرب ايضا لا يعوا هذه القضيه

نعم والله اتحدث بصدق

قمت بعمل مجموعه على الفيس بوك

هذا رابطها يمكنكم الاشتراك بها
http://www.facebook.com/group.php?gid=7452478605

وبعد ذلك دخلت الى ساحة النقاش المصريه لمجرد انى اعمل اعلان عن المجموعه

وبدا الحوار

هذا هو رابط الحوار

يمكنكم ايضا المشاركه فيه
http://www.facebook.com/topic.php?uid=2244370452&topic=12440&ref=mf

يعنى شوفتوا الكارثه العرب والغرب

مش الغرب بس

الفيس بوك ممكن يساعدنا كتير ممكن نتناول فيه القضيه لانه عليه عدد كبيييييييير من الشباب

ولكن مش لوحدى هقدر اوصل القضيه

مش انا وجنه ومسلمه وبس
لا
محتاجه كل مدونه وكل مدون يساعدنى

وخاصة الاخوه لاننا كأخوات بنتعرض لمضايقات

بسببها اضطررت انى اغير اليوزر بتاعى

محتاجاكم معايا

حتى من باب معذرة الى ربكم

يبقى عملنا اللى نقدر عليه
==========================
اعلم ان الموضوع والكلام مش منظم
بس بجد مش قادره اكتب خلاص
حتى لغيت البوست اللى كنت هنشره ونشرت ده

محتاجه دعائكم
لا تنسونى ولا اخوانكم فى فلسطين من الدعاء
====================

اليكم هذا الرابط
موضوع اعجبنى اتمنى ان تقراوه
http://www.saaid.net/mktarat/flasteen/59.htm

13 comments:

امام الجيل said...

السلام عليكم
جزيتم خيرا

ومش هنقدر نشكر على هذه الاحاسيس والمشاعر اتجاه اخواننا
فكلنا نشعر اتجاههم
بهذا الشعور
ويتملكنا شعور العجز
عن عدم نصرتهم
اعانهم الله

النجم القادم said...

السلام عليكم
حمدلله على السلامة
منورة يا استاذة بجد موضوع جامد
ونتمنى ان نفعل شئ لإخونا فى فلسطين فانا مع د/ حماس فالحملة التى ستبدأ ادخلى عنده وتابعيها
ونتمنى لكى التوفيق والنجاح
وخلينا نشوفك على طول

إخوانى مخربش said...

لم يبقى اى شئ لهم

كل الطرق التى كان من الممكن ان نساعدهم بها خزلناهم فيها

الى ان ال بهم الحال الى هذا

ثم

ماذلنا نغط فى نومنا

ليته كان نوم بلا عودة

مهندس مصري said...

كلامك مضبوط و أنا فوجئت بكده في الموضوع ده عندي
http://egyptioneng.blogspot.com/2008/01/blog-post_17.html

وطني said...

لا أجد
ما أقوله
أشعر بالعار يلفني
يشل يدي
و يعقد لساني
صدقوني
ما تمنيت الموت غير اليوم
يااااااارب
إقبضنا إليك غير خزايا ولا مفتونين
........................
صائم حتى يرفع الحصار عن غزة

صانعة الحرية said...

اخى الفاضل امام الجيل
جزانا واياكم يا فندم
وهو الموضوع مش محتاج شكر

لان دا واجبنا كلنا
وكمان العبره بالعمل مش بالاحاسيس
وكلنا نشعر بهذه الاحاسيس كما تفضلت حضرتك وقلت
ولكن يجب ان نعمل
الاحاسيس مش هتفك الحصار ولا هتطعم الجوعى وتكسى العرايا
الاحاسيس ما هى الا دافع يدفعنا للعمل
ومره تانيه جزاك الله خيرا

صانعة الحرية said...

اخى الفاضل امام الجيل
جزانا واياكم يا فندم
وهو الموضوع مش محتاج شكر

لان دا واجبنا كلنا
وكمان العبره بالعمل مش بالاحاسيس
وكلنا نشعر بهذه الاحاسيس كما تفضلت حضرتك وقلت
ولكن يجب ان نعمل
الاحاسيس مش هتفك الحصار ولا هتطعم الجوعى وتكسى العرايا
الاحاسيس ما هى الا دافع يدفعنا للعمل
ومره تانيه جزاك الله خيرا

صانعة الحرية said...

وعليكم السلام
الله يسلم حضرتك يا فندم
انا كمان دخت مدونة السنونو وطلبت منهم يقولولى ازاى اشارك ومنتظره الرد
امين يارب
ومعذره على تقصيرى فى الردود والتعليقات يا فندم

صانعة الحرية said...

اخى الفاضل اخوانى مخربش
اااااااااااااه يا فندم
انا لله وانا اليه راجعون
يا سيدى نحاول بلاش تشائم
انا راى اننا حتى نحاول نوعى الناس
لاننا لازم نعمل حاجه نجبر بها الحكام على الجهاد
على مساعده اخوانا
لانهم معدش عندهم حجه

صانعة الحرية said...

استاذى الفاضل
مهندس مصرى
فعلا يا فندم
علشان كده انا بقول لازم نتحرك
حد زى حضرتك فاهم القضيه
واجب عليه يفهمها لغيره
واعتقد ان حضرتك لك يوزر على الفيس بوك
يعنى ممكن تبدا على طول
وما شاء الله اسلوب حضرتك مقنع

وجزاكم الله خيرا

صانعة الحرية said...

استاذى الفاضل
ونحن ايضا والله يا سيدى
ومعك صائمون حتى يفك حصار غزه

مشوار الألف ميل يبدأ بخطوة said...

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم
طبعاً موضوعك رائع وبيضرب على وتر حساس أوي
إحنا خلاص مابقاش عندنا مشاعر ...عايشين عشان نفسنا وبس
أنا آسفة بس الحيوانات فرقوا عننا إيه؟؟؟؟
حيانتا ماشية عادي خالص ولا فارق معانا غزة متحاصرة غزة اتفك عنها الحصار.....عادي
عملية استشهادية هنا ولا عملية انتحارية هناك....بردو عادي
أهم حاجة الكلية ,الامتحانات والمعيد اللي هناك ده وسيم أوي
أنا مش عارفة إحنا هنفوق إمتى ولا إزاي؟؟؟؟
بس نفسي أوي إن إحنا اللي نعمل حاجة مش اللي بعدنا
نفسي ربنا يستخدمنا إحنا مش حد تاني
اللهم استخدمنا ولا تستبدلنا

صانعة الحرية said...

السلام عليكم
حبيبتى مشوار الالف ميل يبدا بخطوه
ربنا يعزك ويبارك فيك يا رب على هذه الحماسه
وفعلا امتى هنتفوق
انا حاسه ان الاسلام دا خساره فينا
الاسلام محتاج امه تستاهله واحنا منستهلوش
جزاكى الله خيرا
ولا تنسى اخوانك فى فلسطين من صالح دعائك